Rabu, 28 Oktober 2009

Figur Sekalut Fizik Teori


Ketika saya mengajar dalam kelas Pengenalan Mekanik Kuantum, saya tidak mempunyai sebarang nota Power Point mahupun OHP.
Apa yang saya ada adalah:
1. Diri saya
2. Buku teks Scherrer, R.
3. Kertas MEMO Fakulti (guna semula pada belakang kertasnya)
4. Pen OHP (baru sekarang saya minta di Jabatan, sebelum ini pen marker yang dibeli)
Terkadang-kadang juga saya ada memperlihatkan simulasi Physlet Quantum
Prinsip saya dalam Pengajaran & Pembelajaran adalah:
1. Pengajar
2. Medium Penyampaian (contoh: OHP, Papan Putih dan Marker)
3. Pelajar

Memang ramai pelajar saya yang merungut akan hal tersebut, tapi alasan saya adalah:
1. Saya nak kamu tahu bagaimana persamaan dalam mekanik kuantum itu diterbitkan
2. Saya nak kamu rasa kesengsaraan dan keseksaan untuk mempelajari mekanik kuantum (ada istilah Arab Man Jadda Wa Jadda)
3. Saya nak latih kamu menjadi seorang ahli fizik teori kelak
4. Alasan terakhir saya, guna semula kertas MEMO Fakulti adalah sikap mulia (tidak membazir, guna semula) Hahahaha....
Saya harap pelajar tidak menilai saya dalam BORANG PENILAIAN PENSYARAH (atas talian atau on-line) dengan teruk sekali (Biarlah 75% ke atas). Hahahahaha....
Semoga pelajar-pelajar saya diberkati Allah

2 ulasan:

  1. Mengingatkan sy saat menjadi pelajar en faudzi ms mula2 en mngajar kt upsi.:)
    jgn risau en, sy bg 75% above!!!

    BalasPadam
  2. From:
    Apkzm
    Aptoide Apk Download
    Thank you for sharing valuable information. Thanks for providing a great informatic blog

    BalasPadam